• Ketupat Kuah Kacang : Bhg 1

    Assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh. Bismillah.

    Hye geng. Amacam beraya? Meriah? Best? Penat? Berbaloi-baloi? Weee...*efek masa berlalu dgn sgt pantas. Pum pang pum pang dah raya ke sepuluh. Huhu. Cepat je waktu meninggalkan kita. Jap gi pum pang pum pang, masuk 2014 hah ko...terkejong. 

    Anyhoo...Korang tengok tajuk pun tahu entry ni pasal apa kan? Hopkoslah kemeriahan aku beraya the first three days of ever exciting. (exciting ke?) Hari raya pertama tu, lepas bersalam-salaman (which traditionally was tears-shedding, tp aku sebak je, tp x nangis tahap O Level) mungkin sbb x pakai bju raya bru kut. Hehe :) Baju melayu aku warna apa? First day tu, warna coklat tp tu bukan warna tema taon ni. Baju utk taon ni alkisahnya tak siap lagi. Kah-kah-kah-sob-sob. Sedeyh. So in advance, aku pkai jelah bju 2 taon lepas which aku x pernah pakai sebelum ni. *kecuali kes kecemasan utk terawih. hihi. 

    Lepas berslmn tu, terus serbu rumah Opah dekat lorong depan. *my cousin duk situ sekali. Mcm berjanji plak, sepupu aku pakai jubah coklat sama color dgn baju aku hehe. 

    The rest of  the evening, korang boleh baca my previous post kat SINI :) 

    Untuk raya kedua, pagi tu terus bertolak ke Pahang. Mcm biasalah kan, bila budak bando dah masuk kampung...semua benda dia jakun. *walaupun dah hundreds time balik kg tu. Hehe. Scroll down jelah utk tengok gambar2 yg aku sempat snap utk korang ok. (ulang suara: snap utk korang hehe)


    Ni rumah jiran

    Koko yg x msk. :( sedih

    Belimbing buluh

    Buah nam-nam. *spe penah mkn meh hi-5 skali

    Kucing my cousin. Cer teka nama dia spe? ...Bobo (=.=')



    3 buah tempatan ni x kenal...sila terjun KLCC


    Raya ketiga, kitorang pergi Sabak Bernam. Gmbr tu semua aku compile kan aje. Nanti aku smbung citer Ketupat Kuah Kacang : Bhg 2. Sabar jelah dgn perangai aku yg suke beno buat citer gantung2 ni. 

    p/s: first time dlm blogging history aku, post aku overlapped dgn post lain...dan HILANG! Aigo! Patutlah aku rasa mcm kurang je post aku. Nurrain Super sempat komen kat post tu : Perutusan Aidilfitri Anasyg. (>.<) sakit hati. Tq Ain :) 

    7 comments → Ketupat Kuah Kacang : Bhg 1

    1. Hai Anas :) wahhhhh sakan ea beraya. siap ada part 1 part 2 gittew hehe




      slm kenal Anas.
      dan slm aidilfitri jugak :)

    2. selamat hari raya anas..
      meriah raya ye..byk gak pokok buah kat kg tu :)

    3. @anamizu: Selamat hari raya Anamizu! Sedap nama...anamizu. hehe. Oh, dan salam kenal juga! :)

      @mazwan: hehe, selamat hari raya jugak wan :) yup, byk pokok je, buahnya tak musim time balik hari tu. wuwuwu

    4. rajin anas buat part by part..hehe...anas, buah nam nam tu buah apa eh??

    5. @thin : buah nam2, masam2 rasa dia. Boleh cari kat google utk variasi info lebih lanjut :) hehe, sample takde plak nak bg thin rasa.

    6. kat rumah ada pokok nam nam tu, tapi kat kelantan ni panggil buah katak puru haha.

      update pleaseee for part 2 =D

    7. @lala: cik, baru nampak update saya ke? dah lama kut ==; anyhoo...TERIMA KASIH SUDI BACA! hehe. Dah ada dah updated siri ke 2 tu ok :) gi baca.