• What Happened in Penang : Ep 1

    Assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh. Bismillah.

    Holla people! Rindunya korang! 
    Rindu sampai terjelir2 lidah mcm gambar hanjing comey kat atas ni. Last update was on 28th Nov. Hari ni ialah tarikh lawa, 11.12.13..so? (this was suppose to be published semalam) Takde apa2 significant reason utk update pun hari ni, tapi nak cerita kat korang, dan member2 fb yg ada tanya kemana hilangnya diri ini beberapa hari lepas, so inilah respond-post aku. 

    Pada 6, 7 dan 8hb Disember hari tu, aku ikut team Mietography ke Penang! Jyeah! Walaupun aku takde function sepanjang 3 hari tu, tapi inilah peluang utk aku bukak mata, luaskan pandangan ke negeri orang. FAKTA: First time jejak kaki ke Penang. ==' so akulah org paling jakun sekali bila nampak semua kereta berdaftar dengan initial P. LOL. *wiki jawabkan semuanya. 

    So, sepanjang 3 hari tu, aku merayap ke pelusuk Bukit Mertajam tu, o to be exact kat Bandar Perda. *ala, yg dekat gila dgn Aeon Seberang Perai tu. :)
    Malam Jumaat tu, bertolak dari rumah dalam pukul 12.30am. Berhenti minum dekat R&R Tapah, lepas tu berhenti tidur kejap dekat R&R Bukit Semanggol. Lepas subuh baru gerak balik. Sampai Bandar Perda dalam pukul 8pg. Laju tak kakak aku drive? Dia mmg champion. Ok. Kitorang check in home stay, apartment Mutiara dekat Bandar Perda tu. Accommodation dia mmg tip top, walaupun ada kureng kat toilet *erk. Client Mietography ni kawan kakak aku, so diorang ada sewakan home stay utk kitorang, tp since abg aku prefer sewa sendiri, lebih privasi tak gitu? Kitorang 3 beradik je. 
    How can you not be thrilled by this kind of scenery? 
    Aku sempat roger bang min *owner paupandan.blogspot.com, utk dtg amik aku n bawak jalan2 Bandar Perda. So, dia dgn hati riangnya, drive dr Sg. Petani, semata2 nak jumpa aku. *sob2. Thanks bang min. Lama gila kut tak jumpa dia, dah dekat 2 tahun. Lepas final Jan.2012, sampailah hari tu, tak berpeluang langsung nak jumpa. Yelah, sorang selatan, sorang utara. 
    Bang min bawak jalan2 pergi Aeon Seberang Perai. Kitorang window shop, lepas tu makan kat food court. Oh, did I mentioned that I did not attend solemnization client Mietography tu. Hehe, sbb tu aku ckp aku takde function pun sebenarnya dgn team tu, tapi disebabkan trip to Penang psyched me the most, I just have to come with. 
    Malam tu kitorang dinner dekat De Pauh Garden. Tempat tu mmg cool, budak2 UiTM Pulau Pinang dengan Politeknik Seberang Perai mesti dah biasa kut makan kat situ. It was a decent dining place. Balik...tido ramai2 kat depan, eventho ada bilik sorang satu. Nampak tak permainan kitorang kat situ? 
    Esoknya pengantin bersanding. So, esoknya tu, episod 2 punya cerita ok. Aku bg teaser pic utk episod 2, *in hoping this will nail uguys to ur seat utk baca sambungan. Kah2.

    2 comments → What Happened in Penang : Ep 1

    1. salam anas..
      read u entry reminde me poli.. alamak lamanya x p sana.. jusco perda.. de pauh garden.. tu semua port lepak tu.. best betul zaman belajar :) jgn lupa mkan car keh tow.. kat sungai 2.. sedap :)

    2. hehe, skali skala naiklah penang balik:) jenguk2 member ker, cuci mata ke. hehe. Tak sempat makan Char Kuey Teow. Katne ea?