• Square One

    Assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh. Bismillah.

    Semalam (12.Ogos.2014) aku rasa merupakan hari dimana jantung aku nak terkeluar. Sebab? Sebab nak tunggu result UPU punya pasal. As u guys know, aku dah habis dip like two years ago, dah grad last year, and mmg tengah tunggu nak sambung Degree for this upcoming September intake. Ye-ye, mmg lambat aku masuk sambung belajar balik, sebab? Sebab rezeki kita kan rahsia Tuhan, ada Hikmahnya kenapa aku tak dapat last year and the year before punya UPU Application. Hence suggesting, yup. :) 

    One of my application was hooked this time around. So I got in. :) *Alhamdulillah

    Nak share tu je. Dapat U mana? Nnt aku dah masuk, settle in, aku bgtau. *Ahahaha. Aku mmg suka keep u guys in the dark. (bajet macam ramai orang curious pasal dia) lol.

    For this coming Sept, honeymoon aku dekat rumah ni akan berakhir, oh dan aku akan merindui katil, bilik, meja, almari baju, cermin, kipas, peti sejuk, dapur, peti sejuk, peti sejuk...makanan...*drool. Ahaha, yelah kan, nanti dah jadi student balik haruslah aku turun berat badan sebab sebelum ni keje melantak macam anak gajah kat rumah. Sampai kembang perut aku. Haha. 

    Here's a tiny mini little serious phrase for uol. Tipu aku cakap aku tak jeles tengok org lain dapat sambung degree lebih awal dari aku. Tipu aku cakap aku tak cemburu. Tapi uguys know wad? Rezeki Allah tu, Dia je yang tahu. Dia je yang rancang this and that. Jadi, korang hanya perlu tawakal selepas letakkan 100% usaha korang tu. Niatkan yang usaha korang tu untuk Dia, dan inshaAllah whatever the results will come out pun niatkan untuk Dia. It's been hard for me two years back, bila first minx UPU and my application got rejected, dan dah buat rayuan pun tak sangkut jugak. I tried for the third time last year, still I didn't get in. Tuhan je tahu macam mana frust and sedih and down aku time tu. 

    Aku pernah bebel pasal don't give up kat entry NI, so I'm just gonna use the same quote. 

    Rest if you must, but never you quit. It was one of my favorite quote dari cikgu Bahasa Inggeris time sekolah Menengah dulu. Thanks teacher :) 

    So here I am, smiling as the forth attempt finally succeeded. Syukur sangat2. My parents senyum sampai ke telinga, that wonderful feeling when you manage to make them smile. :) Oh and the funny part was, bila aku lunch lambat sikit tadi mak aku bising. "Kau tu dahlah kurus, nanti kat sana makin kurus" Oooo k, mak tak sabar nak tengok aku sambung belajar, or...dia nak aku makan banyak sebab kat sana mesti kurang makan, or both? Ahaha. You guys figure it out ok.  

    p/s : Terima kasih untuk doa kalian yang tak putus2 mendoakan untuk aku. Aku doakan agar Allah balas jasa baik korang. And of this coming September, InshaAllah, I'll be on my square one. Bismillah.

    25 comments → Square One

    1. Tahniahhh anassssyggg. Cant wait to knw more. Cpt packing!!

    2. tahniah anas :)takpeee biar lambat asal selamat. hehe.
      yeke nanti kat sana makin kurus? tengok macam ramai yg makin bambam je. hahaha.btw, stay kurus anas! bhahahaha.

    3. #alhamdulillah #tahniah #ek

    4. Akhirnye! Tahniah Anas.. :) btw goodluck. Ramai da ni ana tgk bloger2 lain dapat tawaran same cam Anas. Nampaknye pasni mesti bizi study kan. Huhu..

    5. ohhh wowww... patut melompat-lompat.. hahaha... congratz congratz... anak sapa la ni... untung mak pak... haha...oh oh im curious about the location... tell me tell me te te te te te tell me.. #laguwondergirls hahahaha... seyesly congratz :)

    6. wahh..tahniah sebab dapat further stdy.. semoga berjaya! :)

    7. slmt belajar... :P

    8. Alhamdulillah.... Tahniahhh, Anas =) Saya pun x lama lagi keluar form 6.. lepas nie giliran saya pulak melantak di rumah =P Goodluck 4 da next chapter! =)
      *Sebagai sahabat blogger, memang saya curious pun pasal Anas. Hahahaha =P*

    9. Congrats anas :)
      Aku dah mula curious ni. Baik cepat cerita. Hehe.
      #prayforAnas

    10. Congrats Anas ! I'm happy for you :) Belajar rerajin kayy ^^

      Whatsapp aku kau dapat U mana. Plis. Haha

    11. And the most important thing is NIAT. Make sure bila nak buat sesuatu, ingat Allah dan lakukannya semua kerana Allah. Moga-moga Allah redha. Rabbi yaasir wa la tu assir..rabbi atmim bilkhair :) may Allah ease everything

    12. Baru tahu kita maybe ada lil bit masalah yang sama. but, for now, just nk relax, doa, usaha and tawakal bebanyak. It's hurt kan anas? But, scha tahu Allah simpan rezeki elok2. Dah ready nak kerja kang, maybe dia bukak pintu rezeki Scha. Who know kan?

      Anwyay, congrats taw. No wonder lah update ig square one. Now, I get it. Hehe.

      Eh, nak bagi hadiah squeeshies ni. Pegi hantar alamat kat sya_zana91@yahoo.com tawwwww!

    13. tahniah dapat sambung belajar. belajar elok-elok ekk. hehe.

    14. Tahniah bro! Dapat mana? UKM? :3

    15. tahniahhh anas !!! nanti dah sambung study jangan diabaikan blog nie ehhh .. ngggeeee

    16. Wahh tahniah. curious gila nak tahu dapat mana! hehehe over

    17. Tahniah! Sama la kita. Tapi masa result kuar aritu teena ada kat pulau, serius tak tenang time tu. tapi alhamdulillah.

    18. All the best tau Anas. Insya Allah, all will be well for you :)

    19. tahniah anas. keep moving forward :)

    20. tahniah ye. yelah, recently ni tengok anas kat gambar makin berisi sikit hahaha. inappropriate gila. stay blessed ye, nanti dah sambung belajar jgn lupa yang kat sini hehe.

    21. yeay..! nanti anas jadi macam phylo eh, foodsick..! tahniah anas!! tpi dapat u mana..?

    22. alhamdulillah, tahniah abg anas :)

    23. tahniahh...baru sempat baca entri ni..heehe :)

    24. Waa tahniah.. tahniah ^^

    25. @tasneem
      @lollipopManis
      @shin
      @ismiAna
      @wan
      @anizzAnnisa
      @bukanKosong
      @siaraElina
      @budak
      @aimiSyafiqah
      @ahda
      @schaNazri
      @anisIfham
      @aniesaAhmad
      @anisFarhana
      @ewanthology
      @teenaTna
      @farah
      @mazwanJ
      @aidiel
      @phylo
      @nurulSyahada
      @azwarSyuhada
      @yunSing

      Terima kasih daun keladi kepada semua sudi mendoakan sebelum, dan atas ucapan tahniah korang. :) Tuhan sahaja yg dapat membalas jasa baik korang. Love much!